nuffnang

Rabu, 22 Januari 2014

Mayo untuk lembabkan kulit

Sapa suka makn mayonis? Kalau ada, kita geng. Heehee..Saya suka sangat makn mayonis tak kira lah makan dengan apa pun. Kadang-kadang saya makan macam tu je. Perghh..memang sedap..!!

Selain untk makan , mayonis ni pun boleh guna untuk lain. Antaranya ialah...untuk melembabkan kulit yang kering. Cara nak guna senang sangat. Sediakan :

  •   2 sudu mayonis
  • 1 sudu baby oil
Mix dua bahan ni, lepas tu sapu je kat mana bahagian yang kering. Tunggu dalam 10 - 20 minit macam tu, lepas tu korang cuci.  Insya Allah..Kulit terasa lebih lembab..


Pastikan jugalah sudu yang korang nak guna tu betul-betul bersih. Jangan jadi macam saya, sudu tu dah guna untuk cili, dah basuh rupanya masih terasa lagi pedasnya tu.. Rasa nak terbakar muka..haha. Lagi satu, kalau tak nak bubuh baby oil pun boleh. Saya tak bubuh pun. Lembab juga kulit.


Last sekali, kalau korang rasa sayang sangat nak guna mayo korang, korang beli je  vco ke,voo ke sapu je kat muka sebelum tidur. Madu pun boleh. Sapu je kat  kulit. Hasilnya memang best. Semua ni saya dah cuba, semua best..  Yang vco atau voo tu boleh nak biar kat kulit sepanjang malam, tapi madu jangan lah dibiarkan, kalau kena gigit semut jangan marah saya pulak tau~~

gambar ehsan dari pak cik google :)

1 ulasan :

Azhafizah MN berkata...

tq kak share tips..tak pernah dgr pulak..apatah lagi buat..hihi