nuffnang

Isnin, 8 September 2014

Bila Aniq Semakin Besar..

Bismillahirrahmannirrahim….

Hari ni dah dapat buka laptop. Sebelum ni tak tahulah kenapa, tak boleh nak buka. Kebetulan Aniq belum bangun, dapatlah nak membelek-belek album lama kat dalam ni. Buka satu-satu folder, semua ada gambar Aniq dari masa baru lahir sampai sekarang. Rindu sangat masa dulu..

Aniq umur 1 hari



Aniq 2 bulan


Semenjak Aniq dah masuk umur setahun, saya rindu masa mengandungkan dia, menyusukan dia,mandikan dia, bedungkan & tidurkan dia. Walaupun ada sesetengah benda tu masih lagi saya buat sampai sekarang contohnya mandikan & tidurkan dia tapi keadaan tak sama. Dulu dia masih belum pandai apa-apa. Masih dalam dukungan. Terasa rapat sangat. Sekarang dah pandai jalan, semua nak buat sendiri. Jalan pun dah tak nak saya pegang sangat. Huhu.. kecik hati saya.. (-_-)  Saya bagi tahu hubby tentang perasaan saya ni. Tapi iyelah, orang lelaki tak begitu faham perasaan kita sebagai ibu.  But its ok.. saya pun faham dia yang kurang faham tu.. hehe

Aniq dah umur setahun lebih. Sekarang dah banyak cakapnya. Panggil abah tu dah jelas. Tapi panggil mummy langsung tak pandai lagi.. huhu.. tak apa… mummy tak jeles pun.. Aniq pun dah pandai beza nak dengan tak nak & ada la beberapa benda lagi. Dia paling suka mengajuk orang. Bunyi wolf dalam tv pun dia pandai ajuk. Tapi saya ni bukanlah handphone sentiasa ditangan. Kadang-kadang tak ingat pun letak kat mana. Selalulah moment macam tu terlepas begitu je. Bila tengok gambar-gambar ni rasa menyesal tak simpan video dia. Video Aniq memang ada, tapi tak banyak pun. Insya Allah lepas ni nak cuba simpan banyak lagi video untuk tatapan kita semua.


Bila anak dah besar, ramai lah yang Tanya tak nak baby lagi ke?? Haha.. tak mungkin tak nak.. dah tentulah saya nak. Cuma masanya belum lagi. Saya rasa anak yang sorang ni pun belum elok saya jaga. Kalau ada lagi takut tak cukup tangan kaki nak jaga.. hehe..  Biarlah Aniq besar dulu, boleh jaga diri sikit-sikit. Nanti tak lah saya risau sangat kan. Lagi pun saya kena juga jaga diri saya. Lahirkan Aniq dulu secara czer.. Jadi eloklah kalau jarakkan masa supaya badan lebih sihat. Insya Allah, sampai masanya nanti, jadi abanglah anak soleh saya ni.. aaminn….

1 ulasan :

Puan Kutu berkata...

aniq dah pandai sebut abah ye..sama macam afia..smp sekarang tak reti sebut ibu...asyik abah abah abah..seronok kan bila tgok balik gambar anak2 masa baby..klu ada video lagi best..