nuffnang

Isnin, 6 Oktober 2014

D. I. Y skrub badan & muka yg mudah!

Nak share satu petua yang saya baru ke dapat. Saya dah cuba &  terbukti sangat bagus.  Terutamanya untuk orang2 yang kulit macam saya, kulit kering. (Kulit saya ni bukan kering tapi very dry skin) . Saya tak suka buat banyak2 step,  contohnya lepas mandi kena pakai lotion sampai meresap dalam kulit, baru pakai baju. Semua ni kalau masa tengah semangat ok la. Dah lama2 memang saya tak buat. Saya tak serajin itu.. Hehe  ( jujur )..

Jadi, saya mencari petua2 yang boleh jaga kulit saya supaya sentiasa lembab, tapi dalam masa yang sama tak peningkan kepala saya nak buat itu ini. Saya pernah try guna satu jenama kat pasaran ni, 'benda' tu pakai masa mandi, bilas lepas tu terus boleh pakai baju dah. Saya suka, saya buat, tapi dia macam ada wax kat kulit. Bila garu, keluar wax tu lekat kat kuku. Geli saya. Lagipun terfikir, ambil wuduk lepas tak ni? Mula saat tu saya tak pakai dah. Sayang je beli tapi tak guna.

Sekarang, saya guna yang ni. Skrub badan &  muka, (all in one, mudahkan?). Sambil skrub2 badan, skrub ni bantu melembab & melembutkan kulit. Korang boleh try, memang best sangat.!

Bahan yang kita nak guna  cuma..

2 sudu makan  Brown sugar.  Kalau tak de, gula biasa pun boleh. 

1 sudu makan  vco  (virgin coconut oil)

Vco +gula yg dah sebati.  :) 


Senang je nak buat, campur je dua bahan ni dalam bekas, sebatikan gula dengan vco tu.  Lepas tu dah boleh guna. Skrub, skrub, skrub badan, muka. Nak bilas terus boleh, nak tunggu sekejap pun boleh. Kalau dah bilas tu ada rasa minyak2 lagi, sapu2 sikit lagi biar serap dalam kulit. Lepas tu dah siap. Korang boleh rasa kulit licin lembut, tapi tak berminyak.

Cubalah tau.. Tak rugi cuba.. Memang terbaik lah!

Nak order vco  boleh BELI KAT SINI

Tiada ulasan :