nuffnang

Jumaat, 26 Disember 2014

Cili terpedas di dunia..


Korang pernah tengok tak cili ni? Sape pernah jumpa mesti tau ni cili apa kan?  Saya dapat benih cili ni dari MIL saya. Katanya pedas sangat. So, sampai ke hari ni saya masih belum try.. Tak berani..

Sebelum ni saya tak pernah tau pun nama cili ni.. Baru tadi saya Google, owh.. Baru tau.. Inilah rupanya ghost chili a.k.a cili hantu. Owh.. Cili ni memang pedas giler tau.. Ni lah yang paling pedas di dunia setakat ni..

Memandangkan saya dah tau ni cili hantu yang memang terkenal dengan kepedasan nya, lagi lah saya takut nak cuba. Tapi saya tanam. Adik saya pernah try guna sebelah je masuk dalam megi, langsung tak boleh makan. Pedas yang teramat sangat, last² buang je..

Anak kawan MIL tak percaya cili ni pedas, Dia nak buat ulam, ha, belum sempat kunyah yg dia gigit tu, dah berlari cari air.. Tu lah, orang cakap tak caya.. Hehe..

Lepas ni, saya nak buat GA, saya nak bagi hadiah cili ni lah.. Korang boleh guna untuk tanam sebab cili ni comel.. Hihi.. Ok X.. Agak² ada Yg nak tak? 

6 ulasan :

QasehnyaRania berkata...

nak, blh bg ayah ciksu tanam..

Puan Kutu berkata...

nama cilinya je dah brutal.mana tak pedas kan..pernah nmpk cili ni dekat cerita man vs food.mmg pedas gila kan..tp belum pernah cuba..sy mmg tak kuat pedas..

Maria Firdz berkata...

owh.. mcm cili burung... tapi cili jenis pendek2 cmni mmg pedas...

Unknown berkata...

terpedas di dunia?? wahhh xmoo makan! takutt berasap telingaa

Aisy Nasiha berkata...

Tak nak... pedas sangat kang berasap telingan lidah makannya nati.

Pha Is berkata...

boleh2.. meh biji nk tanam.. hehehe