nuffnang

Jumaat, 20 Februari 2015

mango mask superbest!!

saya bukan jenis manusia yang pandai jaga muka, jaga badan.. tapi dah namanya perempuan, ada jugalah rasa nak jaga walau sebenarnya pemalas nak buat rutin itu ini.

saya ni memang tak rajin nak belai muka, badan semua. kalau orang buatkan untuk saya oklah. nak harap sendiri memang tak la. mungkin awal je excited, lama-lama tinggal je semua tu. pandang sebelah mata je. lantak lah produk harga ratus-ratus pun. dah malas tu, berhabuk pun biar. punyalah teruk mak orang ni kan.. so, saya suka cari yang simple, mudah untuk saya.

saya suka pakai mask. senang, tampal je kat muka, biarkan 15-20 minit dah boleh buang. bukan pakai selalu. 2,3 kali seminggu je. nak pakai seminggu sekali aje pun boleh. so, saya memang kalau masuk watson tu, saya akan cari mask. dah macam-macam mask saya pakai. tapi, tak ok pada saya. kulit saya sekarang memang sensitif. dulu jenis kulit buaya. pakai apa pun, tetap licin je kulit. sampai orang jeles. malas jaga pun cantik je kulit. sekarang?? bila  malas, memang mendapatlah sebiji dua timbunan harta kat pipi..hahaha.. lepas tu, mulalah risau. senget minah ni kan..hehehe


kulit sensitif ni kenalah extra care kan. tak boleh nak pakai produk sebarangan. nak kena tengok bahan yang digunakan. kimia banyak sangat tu, yela kan lah. takut cun sekarang je, masa depan nanti, hancur.. sedih tak dapat buat apa dah.. so, masa catalyst keluarkan mask, saya tanya cousin saya bahan dalam tu. ok ke tak.. natural ke tak. kata cousin saya memang natural. diorang buat dari strawberry,kiwi dengan manggo. produk ni antara yang termaju kat korea setakat ni. mask ni, memang buat kat sana juga. dont worry, semua ni halal. Dah excited, kenalah tanya harga untuk order kan.. hurm.. harganya rm12.90 sekeping.. mahal oo.. tapi ahli dapatlah harga rm10 sekeping. masih mahal, tapi harga ni sama je dengan mask garnier yang saya pakai dulu.

1st time pakai tu, memang rasa nak lompat bintang lah.. hehe..sebabnya, cool je rasa. selalunya, muka saya ni akan rasa panas bila tak serasi. yang pernah saya try dulu, memang tak sabar nak buang sebab rasa tak selesa. yang ni, pakai 50 minit pun tak sedar..ahhahaa..  melampau betul. super duper best la.. memang saya rekemen kan sangat lah kat korang. baru-baru ni, boss ada bagi free gift untuk yang restok. dapatlah saya 3 keping mask. haha..best3.. malam sebelum tidur, saya pun pakai..

Mengerikan la pulak..haha


 nampak melekat elok je kat muka. yang biasa jenis lain saya pakai, asyik tak kena je. jadi rimas pakai. yang ni, sedang molek lah.


Nampak fresh lepas dah buka.. 

 dah 50 minit kemudian..haha..lama giler.. patut 15-20 minit je.. tapi dah best, sampai terlupa nak buang. tara...  rasa fresh je muka.. ni yang mango. ada juga saya dapat yang kiwi. tapi saya lebih suka mango ni. serasi dengan sya. nad zainal suka yang strawberry. tapi saya belum pernah try.. insya allah, nak try lepas ni..


5 ulasan :

Puan Kutu berkata...

Klu dah serasi dengan muka mahal sikit apa salahnya.Nasib baik kulit muka akk Jenis yg tak byk masalah.pakai apa pun ok je!

Unknown berkata...

macam comel je..macam cantik jer..ekekeke

iryantyismail berkata...

pandai sya pakai benda ni..kak yan x pandai
:-((...dh sambung ambik lesen lom

Pha Is berkata...

menggerikan..? hahaha.. nasib baik tak BW tgh2 malam.. hehehe

QasehnyaRania berkata...

kalau serasi dgn muka kita.mahal tolk tepi j kan..