nuffnang

Jumaat, 6 November 2015

Share Link Asus...

Assalamualaikum...

Today nak cerita pasal Asus. Jenama yang dah tak payah nak kenalkan lagi. memang femes.. Saya & hubby adalah pengguna Asus. Hubby ada 1 handphone, 1 tab yang kedua-duanya adalah Asus. Handphone sebelum ni pun Asus, sama juga dengan tab sebelum ni, pun Asus.. hahaha... Nampak tak Asus dah berjaya masuk dalam family kitorang dengan jayanya. Sampai saya ni pun pakai jenama yang sama pada 2 handphone yang latest ni.

Sebelum Asus, saya and hubby adalah peminat Samsung. Sangat suka samsung sampai dah tak nak jenama lain. Tak tahu kenapa fanatik sangat dengan jenama tu. Tapi masa Asus tengah popular hari tu, rasa nak try la sebab iye lakan, Asus ni murah la jugak. Gitulah rasanya macam mana Mr. Asus ni masuk dalam family kami.. And sekarang suka dengan Asus. Dah lupa kat Samsung..hehe..

Ramai yang tanya, "best ke Asus ni?". " lasak ke Asus ni?". Segala macam soalan lah keluar tu kan. Macam la saya ni penjual Asus. Tapi maybe orang nak tanya sebab dah 1 family dok pakai jenama ni kan? ok.. pendekkan cerita, pada saya Asus ni kira best jugak. Pasal lasak, rasanya lasak la jugak. Skrin handphone saya dah berbulan rosak. 2 kali jatuh atas jalan tar yang tajam tu! Aniq punya kerja! Dulu saya repair skrin, sekarang dah malas. Nanti jatuh lagi, malas dah! Ni dah masuk berapa bulan dok pakai skrin yang pecah seribu. Dah la pecah, tambah lagi jatuh berkali-kali. Ada sebab salah sendiri, tapi banyak anak soleh saya si Aniq punya kerja.. Haih..sian Aniq kan...sorry ye sayang..  So, pada saya lasak tu memang lah lasak. Kena ingat ye,saya ni bukan jenis perempuan yang sopan santun pandai jaga barang. Saya jenis ganas punya manusia.. *jujur tu*

So, apa lagi yang menarik pasal Asus? Saya suka  apps yang ada pada Asus ni. macam segala mak nenek yang mudah kita nak link, share atau apa-apa la handphone kita dengan handphone lain atau pc ke apa. Saya tau handphone lain pun ada juga, tapi saya nak cerita pasal Asus je sebab saya tak pernah guna benda-benda alah ni sebelum guna Asus. Selalu kalau kita nak share file, kita guna bluetooth kan? kalau dengan Asus, just guna share link dia. Kalau kita bukan pengguna Asus, tapi nak guna share link kat PC or laptop  kita boleh download kat SINI.  Serius senang. Nak share file, music,gambar yang beratus.-ratus tu, sekejap aje dah settle. Saya suka sangat. Tak payah nak tunggu lama. 



Benda lain yang best pasal Asus ni saya tak berapa tau. Saya bukan jenis manusia yang pandai nak ambil tahu benda melibatkan gadjet ni. hehehe.. Janji handphone tu tak selalu hang, boleh ambil gambar cantik, ada ruang besar untuk saya masukkan tok,nenek, pak cik mak cik segala data dari lagu, gambar dan sebagainya tu dah cukup.  Siapa yang nak cari handphone, ni jenama yang saya rekomen.. :)

6 ulasan :

Aisy Nasiha berkata...

Wah.. ni mmg peminat asus nampaknya.. kami lak, baru rosak satu2nya barangan asus yg ada.. laptop dah 5 tahun tu.. pecah skrinnya.. sedih sangat, dah banyak berjasa si hitam tu..

Cik Rose berkata...

Owh peminat Asus:) husband ros guna Asus lepas samsung dia pecah skrin . Hihi .

iryantyismail berkata...

kak yan masih setia dengan samsung :-))

QasehnyaRania berkata...

ooo..
nice sharing

Unknown berkata...

jijah setia gan samsung.. husben guna ASUS.. mmg macam best je dia pakai

aziazib berkata...

Notebook sy jenama asus tp hp lum ada lg asus. Mybe next.