nuffnang

Sabtu, 21 November 2015

Vco untuk anak yang demam.

Assalamualaikum..

Rasanya ramai yang tahu saya ni pengguna setia VCO a.k.a minyak kelapa dara kan? Saya mula amalkan vco ni dari umur belasan tahun lagi. Dari vco ni dalam bentuk liquid yang susahnya nak telan tu. Errkk... Rasa makan minyak!

vco liquid


Dulu masa umy saya suruh makan, saya memang nak elak saje. Iyela, masa tu mana terdedah lagi pada 1001 khasiat vco ni. Sekarang dah tau, jadi berhantu pulak. Dok pi mana pun usung la botol vco tu. Sekarang pun dah tak takut nak makan yang liquid. haaaa... Panjang bebenor mukaddimah nya yek?hehe. 

ok.. Saje la kan hari ni saya nak share apa la kita boleh buat dengan vco tu bila anak demam. Haa... Serius ramai tak tahu. Saya pun dulu tak tahu, tapi doktor yang bagi tau saya baru-baru ni. Tak sangka doktor pun ambil tahu tentang khasiat vco. Sampaikan doktor & nurse kat klinik pun sokong untuk amalkan vco.

Masa Aniq demam, dah jadi kebiasaan saya untuk pantau dulu suhu badan dia, lap badan dengan air tapi tak bagi ubat. Bukan sebab saje ke apa, tapi doktor bagi tau yang demam bukanlah penyakit tapi petanda kepada akan sakit. So, tak perlu tergesa-gesa bagi ubat kecuali bila kita dah nampak anak sakit apa. Atau bila suhu anak dah terlalu tinggi.  Masa Aniq demam baru ni, doktor nasihatkan supaya sapu minyak zaitun pada sendi badan anak. Tapi kat rumah dah kehabisan minyak zaitun, so saya gantikan dengan vco. Rupanya, dengan vco pun boleh bantu turunkan suhu demam anak! Wah... bagus la kan? 

Jadi, saya dengan cepatnya sapu vco pada sendi anak soleh saya ni, sambil tu juga lap badan dia dengan air yang dah dicampur dengan beberapa titik vco. Alhamdulillah, sangat mujarab. Malam tu juga demam anak soleh saya ni dah ok. Syukur! Panas sikit je, bawah pada 37.5.. Esoknya baik terus dari demam.

Betullah vco ni 1001 khasiat. Saya tak rasa rugi langsung keluar sikit duit demi kesihatan family. Yup, satu family boleh guna. Dari anak kecik sampai lah ke orang tua. Macam saya, nak jaga hb masa mengandung pun makan vco. Berat terlebih naik pun telan vco jugak. Bagi rawatan untuk rambut,kulit semua pun dengan vco. Nak hilangkan parut pun sapu vco jugak. Ya Allah, banyak sungguh manfaat vco ni. Saya ni memang suggest pada setiap family guna lah vco ni, jadikan supplement tetap sekeluarga. Insya Allah, rasa berbaloi-baloi sangat.


iklan:
Sesiapa yang nak dapatkan vco, boleh try contact saya di 013- 985 5875. Atau, boleh terus ke page saya https://www.facebook.com/SyazHealthAndBeautyShop/ . Saya agen sah Catalyst Nutraceutical.

Facebook page: Syaz Health and Beauty

5 ulasan :

iryantyismail berkata...

wah ..syaz dah ada bisnes sendiri..burger masih berniaga tak

Puan Kutu berkata...

sesuai untuk kegunaan seisi keluarga..yg penting khasiat dan manfaatnya

Unknown berkata...

jijah pun minyak vco skrg.. banyak khasiatnya kan

Kak Wawa berkata...

singgah follow..")

Acuyuhan berkata...

saya pun pengguna vco.. done folo, folo me back k ;)